top of page
dcum-legemiljøer.jpeg

PROJEKTER

Jeg har en master i offentlig ledelse og en bestyrelsesuddannelse.

Jeg har erfaring som direktør for DCUM samt som skoleleder bl.a. for en af Danmarks største skole. Som direktør i DCUM arbejder jeg på nationalt plan for at forbedre børns og unges trivsel.

 

Jeg har blandt andet bidraget til udviklingen af praksisfaglighed, tværfaglige læringsformer og teknologiforståelse i skolen, fordi jeg ser det som en central del af børn og unges mulighed for at forstå og forme deres verden.

CENTER FOR KARAKTERDANNELSE

FORMAND FOR STYREGRUPPEN

Som skoleleder på Mølleskolen stod jeg i spidsen for udviklingen af Center for Karakterdannelse.

​

Formålet er at sætte karakterdannelse på dagsordenen i folkeskolen, skabe en ny faglig bevidsthed om dannelsesperspektiver i undervisningen og udvikle praksisnære metoder til at styrke børns karakterdannelse.

 

Centeret åbner officielt Grundlovsdag 2026 og skal fungere som en national platform for erfaringsudveksling, forskning og praksisudvikling​​

Læs mere her

IMG_3664.JPG

ELEVINDDRAGELSE I SPECIALSKOLER

DANSK CENTER FOR UNDERVISNINGSMILJØ

Hvordan sikrer vi, at alle elever bliver hørt – også dem, der har svært ved at sætte ord på deres behov?

​

Med metoder som Talking Mats, spørgeskemaer og pædagogisk iagttagelse kan vi skabe rammer, hvor elever aktivt deler deres oplevelser og behov. Når vi lytter, finder vi løsninger, der styrker både trivsel og deltagelse.

 

Læs mere her

DCUM specialskole.jpeg

BØRNEMILJØVENNER - BØRNENE VED BEDST

DANSK CENTER FOR UNDERVISNINGSMILJØ

Børn ved bedst, hvordan deres hverdag fungerer i dagtilbud. Børnemiljøvenner hjælper pædagoger med værktøjer til systematisk at inddrage børn i beslutninger om deres eget miljø.

Når børn og voksne samarbejder, skaber vi de bedste rammer for trivsel og udvikling.
Projektet er støttet af Nordeafonden.

​

Læs mere her

børnene-ved-bedst billede.jpeg

KVALITETSSTÆRKE LEGEMILJØER

DANSK CENTER FOR UNDERVISNINGSMILJØ

Legemiljøer i dagtilbud – når rum og pædagogik skaber læring 


Hvordan kan vi skabe legemiljøer, der understøtter børns leg, læring og fordybelse?

I samarbejde med dagtilbud undersøger vi, hvordan børn og pædagoger sammen kan udvikle inspirerende fysiske rammer. Projektet munder ud i materialer med praksiseksempler, metoder og teori, der kan inspirere dagtilbud over hele landet.
Projekt er støttet af LEGO Fonden

​Læs mere her

legemiljøer.jpeg

SKOLENS RUM SOM MEDSPILLER

DANSK CENTER FOR UNDERVISNINGSMILJØ

Hvordan skaber vi læringsmiljøer, der understøtter variation, bevægelse og trivsel?

 

I projekt SKOLENS RUM ønsker vi at undersøge og dele gode eksempler fra skoler, der viser hvordan design og indretning af læringsrum bl.a. kan understøtte muligheden for at skabe varierende undervisning, et godt indeklima og inspirerende læringsmiljøer. Vi vil vise, hvordan I kan gøre rummet til jeres medspiller i hverdagen, og gøre skolen til en skole for alle.

​

Læs mere her

skolens-rum billede.jpeg

ALMAS INTELLIGENTE HAVE

MØLLESKOLEN I RY

Almas Intelligente Have er et levende udendørs læringslaboratorium, hvor skolen, erhvervslivet og civilsamfundet gik sammen om at styrke naturfag og teknologiforståelse blandt unge. 

​

Haven rummer en række eksperimentelle installationer, og eleverne kan f.eks. udforske vedvarende energikilder og virkelighedsnære problemstillinger i et stærkt praksisfællesskab.

​

Projektet viser at samarbejde på tværs, kan skabe varige løsninger, der inspirerer undervisere og elever til at handle innovativt i mødet med fremtidens udfordringer. Læs mere her

almas-have.jpeg

MADORDNING I FOLKESKOLEN

MØLLESKOLEN I RY

På Mølleskolen samarbejdede vi med Madfærd om en frokostordning, hvor elever og flygtningekvinder lavede mad sammen. Projektet kombinerede madkundskab, kulturmøder og social beskæftigelse og gav flygtningekvinder praktisk erfaring til arbejdsmarkedet.

​

Projektet viste, at skoler kan være en platform for læring, integration og nytænkning af måltidskulturen. Samtidig bidrog erfaringerne fra Mølleskolen til udviklingen af en model der skabte debat, og har inspireret til regeringens forsøgsordning med skolemad i alle kommuner.

imengine.public.mhm.infomaker.io.jpeg
ELEVINDDRAGELSE
BØRNEMILJØVENNER
KVALITETSSTÆRKE LEGEMILJØER
SKOLENS RUM
ALMAS INTELLIGENTE HAVE
MADORDNING I FOLKSKOLEN
CENTER FOR KARAKTERDANNELSE

©2025 by ktoft.dk

bottom of page